Praca na własny rachunek to marzenie wielu z nas. Jednak większość osób uważa, że jedynie własna działalność w postaci lokalu gastronomicznego lub innej franczyzowej placówki prowadzi do osiągnięcia sukcesu. Okazuje się, że coraz popularniejszy stał się zawód copywritera, który do niedawna, był jednym z najmniej docenianych zawodów. Ludzie trudniący się tą profesją również pracują na własny rachunek, a dodatkowo mogą pracować kiedy chcą i ile chcą. Niemniej jednak, na copywriterach ciąży niezwykle wielka odpowiedzialność i presja. Czy zatem każdy może zostać copywriterem i czym charakteryzuje się ten zawód?
Copywriter – nie każdy może tworzyć wartościowe teksty
Najczęściej zawód copywritera kojarzony jest z tworzeniem tekstów, które następnie umieszczane są w sieci. Co więcej, błędnie uważa się, że głównym zadaniem osoby trudniącej się tą profesją, jest jedynie wprowadzanie nieznacznych zmian w zakresie już istniejących tekstów. Okazuje się, że copywriter to niezwykle odpowiedzialny zawód i nie będzie on odpowiedni dla każdego. Copywriter ma za zadanie tworzenie unikalnych tekstów, które jednocześnie są niezwykle wartościowe. Co więcej, muszą być one przyjazne nie tylko dla typowego użytkownika sieci, ale również dla samych algorytmów rządzących wyszukiwarką Google.
Dostarczanie wysokiej jakości treści nie jest zadaniem dla każdego. Copywriter musi odznaczać się więc przysłowiowym „lekkim piórem”, a dodatkowo musi on posiadać umiejętność szybkiego researchowania informacji, a także wartościowania ich. Copywriting nie może bazować na jednym źródle przy tworzeniu treści, musi on bowiem brać pod uwagę wszystkie możliwości i informacje, które uda mu się znaleźć. Można więc jasno stwierdzić, że jest to zawód dla ludzi cierpliwych i niezwykle dokładnych. Co więcej, copywriterzy zwykle są również osobami, przed którymi komputer i sieć nie mają żadnych tajemnic i mają oni niezwykłą łatwość w tworzeniu tekstów, które będą zoptymalizowane dla wyszukiwarki. W związku z tym, nie każdy może trudnić się tą profesją.
Copywriter musi pamiętać o lejku sprzedażowym
To co jest nieodłączną częścią pracy copywritera to dbałości o każdy z etapów lejka sprzedażowego. To właśnie ten lejek sprzedażowy, w dużej mierze determinuje to, czy dany tekst będzie użyteczny i spełni swoją rolę. Otóż sam lejek sprzedażowy przy pisaniu tekstów składa się z następujących etapów:
- zdobycie uwagi czytelników
- zainteresowanie czytelnika treścią
- wzbudzenie w czytelniku pożądania, czyli chęci posiadania reklamowanego przedmiotu czy usługi
- skłonienie czytelnika do podjęcia działania, w tym celu copywriterzy uważnie stosują zwroty call to action
- uzyskanie lojalności – czyli skłonienie klienta do powrotu na daną stronę internetową
Jak widać, copywritwerzy stoją przed niezwykle trudnym zadaniem, gdyż zbyt nachalne reklamowanie produktów i zbyt oczywiste zachęcanie do ich kupna, wywołuje całkowicie odwrotny skutek. Można więc powiedzieć, że copywriter to zajęcie niezwykle odpowiedzialne, które może zadecydować o sukcesie bądź porażce danego przedsiębiorstwa.